Français

Bestaande klant?

Retourbeleid

Het kan natuurlijk voorkomen dat je het ontvangen product wenst te retourneren omdat het niet naar verwachting is. Mits het aan de voorwaarden voldoet, kun je dit retourneren en het geld teruggestort krijgen.

Als het (de) product(en) defect is (zijn) bij aankomst, verzoeken wij je ook om ons te contacteren.

De volgende producten zijn vanwege hygienisch oogpunt wanneer de verzegeling is verbroken uitgesloten van het herroepingsrecht:

  • contactlenzen
  • lenzenvloeistoffen
  • oogdruppels

Bovenstaande producten kunnen alleen geretourneerd worden indien de verzegeling nog intact is. Voor contactlenzen betekent dit dat de kartonnen verpakking gesloten en onbeschadigd dient te zijn.

Voor de overige producten geldt dat wij je verzoeken om de producten in hun originele verpakking terug te sturen. Dit betekent dat eventuele stickers op zonnebrillen dienen te zitten en we graag alle bijgeleverde accessoires ontvangen.

Wanneer je meer met het product hebt gedaan dan nodig is om te beoordelen of je het product wilt behouden, of de verpakking is beschadigd, mogen wij waardevermindering in rekening brengen. Dit is afhankelijk per situatie en neem daarom contact op met de klantenservice voor het retourneren in dit geval.

Voor het retourneren van je producten verzoeken wij je om onderstaande stappenplan te hanteren:

Retourneren

Stap 1 – Contacteer Lentiamo

Vul het retourneer formulier in. Binnen 24 uur of de volgende werkdag ontvang je je retourneerlabel.

Wij verzoeken je graag om een foto bij te sluiten van het betreffende product dat je wilt retourneren.

Nadat je het formulier hebt ingevuld of de mail hebt verzonden, zullen we contact met je opnemen voor het vervolgproces van de retournering en een gratis retourneerlabel versturen.

Retourneren is gratis met onze PostNL retourneerlabel.

Wanneer jouw bezorgadres in Nederland is en je via een andere vervoerder wilt retourneren, dan zijn de kosten voor de klant.

Indien jouw bezorgadres in België is en je via een andere vervoerder dan het gratis PostNL retourneerlabel wilt retourneren, dan verzorgen wij dat. Neem dan contact met ons op.

Je kunt ook gebruik maken van het modelformulier voor herroeping die je hier kunt downloaden, maar je bent hiertoe niet verplicht.

Stap 2 – Verstuur het pakket

Je ontvangt een gratis retourneerlabel van ons waarmee je het pakket kunt retourneren vanaf een PostNL pakketpunt bij jou in de buurt.

Stap 3 - Afronding

Na het ontvangen van de retournering (registratie) zullen we de retournering afhandelen naar afspraak. D.w.z. een restitutie of vervangende producten.

 

Let op: Indien je wilt retourneren met PostNL zonder ons retourneerlabel, maar wel gratis, dien je een antwoordnummer te hebben.Voor vragen hierover, neem contact met ons op via retourneren@lentiamo.be

Adres:
Lentiamo s.r.o.
Postbus 20085
8000CB Zwolle
Nederland

Restitutie

Wij betalen het (gehele) aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij betalen het terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de oorspronkelijke transactie is gemaakt, tenzij je uitdrukkelijk anders aangeeft; in ieder geval zullen voor zulke terugbetalingen geen kosten in rekening worden gebracht.

In het geval van een Klarna betaling zullen wij deze aanpassen/annuleren zodra de retournering voltooid is.

Bij een Bancontact betaling dienen wij een IBAN en BIC nummer te vragen in het geval van een restitutie.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen in ons magazijn wanneer controle nodig is.

Afhankelijk van de situatie en retournering is het ook mogelijk om de producten te ruilen in overleg. Ook hierbij geldt dat wij mogen wachten met het versturen van het vervangende product totdat we het originele product hebben ontvangen.

Vervangen

Als je een ongeopende en onbeschadigde verpakking van contactlenzen wilt ruilen, mail ons en wij sturen je een vervangende verpakking toe. Als jouw lenzenvoorschrift gewijzigd is, kun je gebruik maken van onze 365 dagen lenzen ruil garantie.

Beschadigd

Als jouw bestelling beschadigde producten bevat en je deze wilt vervangen, laat het ons weten. Stuur een email naar info@lentiamo.be of vul het onderstaande formulier in en we regelen samen de rest. Afhankelijk van het type beschadiging vragen we wellicht om de producten te retourneren.

Laat ons weten wat de gewenste oplossing is en wij zullen kijken wat we voor je kunnen betekenen.

Ruilen of retourneren zonnebril

Als je een zonnebril terug wilt sturen, controleer dan de volgende voorwaarden:

  • De zonnebril moet in de originele staat zijn, ongebruikt en onbeschadigd
  • Alle accessoires (o.a. reinigingsdoek en koker) dienen geretourneerd te worden
  • De zonnebril moet in een onbeschadigde verpakking (omhulsel, papieren of plastic wikkels, inclusief eventuele stickers, etiketten) zitten
  • Het eventuele certificaat van authenticiteit dient inbegrepen te zijn

Wij verzoeken je om het ordernummer op de buitenkant het pakket te vermelden en niet op de verpakking van de zonnebril. Als je het ordernummer vermeld kunnen wij je retour sneller afronden.

Bij het retourneren van de ongewenste zonnebril is de klant verantwoordelijk voor het veilig retourneren/bezorgen van de zonnebril (zorg ervoor dat de verpakking veilig is en voorkom schade aan de zonnebril).

Voor een volledige terugbetaling, moeten alle cadeaus en bonusproducten die gekocht zijn met punten van de aankoop ook worden geretourneerd.

Als wij van mening zijn dat de zonnebril, koker of accessoires beschadigd zijn of dat er iets ontbreekt in de bestelling, dan heeft Lentiamo het recht om een gedeeltelijke of geen terugbetaling aan te bieden, afhankelijk van de omvang van de schade.

Garantie

Voor al onze producten geldt een wettelijke garantie in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Voor sommige producten geldt een additionele (extra) contractuele kwaliteitsgarantie. Dit geldt als de gebruiksperiode van de producten, op de verpakking, in de bij het product gevoegde handleiding of in reclame overeenkomstig andere wettelijke voorschriften is vermeld. In een dergelijk geval verbinden wij ons ertoe dat het product geschikt is voor een normaal gebruik gedurende een bepaalde periode of dat het zijn gebruikelijke eigenschappen behoudt. De additionele garantie doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie.

Retournering - 30 dagen

Volgens de wet hebben klanten in de Europese Unie het recht om een contract binnen 14 dagen vanaf de dag nadat de producten zijn geleverd, te herroepen. Bij ons heeft u 30 dagen om te retourneren. De termijn van 30 dagen omvat 14 dagen om de overeenkomst te herroepen en 14 dagen om de producten terug te sturen naar de verkoper, waarbij geen van beide termijnen korter is dan 14 dagen.

U hebt het recht om de overeenkomst binnen 14 dagen zonder opgave van redenen en zonder boete te herroepen. U hebt het recht de overeenkomst binnen 14 dagen te herroepen vanaf de dag na de dag waarop u of een door u aangewezen derde (die niet de vervoerder is) de goederen in ontvangst heeft genomen.

Geschillencommissie van Europees ODR Platform

Indien je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kunt je contact met ons opnemen via het contactformulier. Je krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van jouw klacht een inhoudelijke reactie.

Mocht je het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kun je de klacht ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel. Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform of download het formulier hier.

Vul jouw formulier in door op onderstaande link te klikken.


Vul het formulier in

Mijn bestelling

Log in zodat we je bestelling kunnen vinden.